Adam Kulikowski
Kandyduję do Rady Dzielnicy Ochota z okręgu nr 3;
lista nr 2 (Liga Polskich Rodzin);
numer na liście: 2.
Dotychczasowy dorobek
1. Prosimy krótko opisać swój dotychczasowy dorobek – działania w dziedzinie rozwoju warszawskiego transportu rowerowego i publicznego:
– Wykształcenie wyższe geograficzne i podyplomowe ekologiczne (Uniwersytet Warszawski);
– Uczestnik Masy Krytycznej od 1994 r.;
– Autor projektu usprawnienia komunikacji miejskiej (na podstawie kryterium funkcjonalnosci i dostepności czasowej);
– Autor programu ekologicznego Ligi Polskich Rodzin.
Program – komunikacja rowerowa
2. Jaka kwota z budżetu Warszawy i/lub dzielnicy powinna być rocznie przeznaczana na budowę i modernizację dróg dla rowerów? Co za te pieniądze można zrobić?
Minimum 1-2 % rocznie. Intensyfikacja rozbudowy ogólnomiejskiej sieci dróg dla rowerów – 750 km tras w Warszawie – realizacja programu Zielonych Tez dla Warszawy. Finansowanie z opłat za płatne parkowanie i projektów współfinansowanych z europejskich funduszy strukturalnych.
3. Gdzie w pierwszej kolejności powinny powstawać drogi dla rowerów? Prosimy podać parę przykładowych lokalizacji, o które będą Państwo walczyć:
Ważniejsze ciągi komunikacyjne, m. in. Żwirki i Wigury, Raszyńska, Grójecka, Al. Jerozolimskie, Trasa Łazienkowska, Trasa AK, Banacha, Korotyńskiego, Szczęśliwicka.
4. Co trzeba zmienić na warszawskich ścieżkach rowerowych, by były one wygodniejsze, bezpieczniejsze i lepiej wykorzystywane? Jak, przy obecnych uwarunkowaniach prawnych, można to osiągnąć?
– Likwidacja schodów na skrzyżowaniach,
– Neutralizacja niebezpiecznych zakrętow (np. Trasa Siekierkowska) i innych zagrożen (np. latarnie),
– Likwidacja guzików w sygnalizacji swietlnej,
– Zmiana rowerowej sygnalizacji swietlnej z dwufazowej na trójfazowa,
– Zwalczanie parkowania na ścieżkach rowerowych,
– Tworzenie parkingów rowerowych.
Program – komunikacja publiczna
5. Jakie inwestycje w komunikacje publiczną są najpilniejsze, najbardziej potrzebne, najbardziej efektywne? Prosimy wymienić parę inwestycji, które powinny być potraktowane priorytetowo, wraz z oszacowaniem ich kosztów:
– Wymiana taboru autobusowego i tramwajowego na nowoczesny i niskopodłogowy,
– Rozbudowa sieci tramwajowej, SKM i metra.
6. Jak można uprzywilejować komunikację publiczną w ruchu drogowym? Prosimy podać parę przykładowych rozwiązań i lokalizacji, o które będą Państwo walczyć:
– SKM na lotnisko Okecie,
– Poprawa obsługi komunikacyjnej poprzez wydłużanie zamiast skracania linii tramwajowych i autobusowych, rowniez peryferyjnych – np. przywrócenie czwartej linii na Okęcie (wydłużenie linii 20).
7. Co Państwo, jako radni miasta/dzielnicy, mogą zrobić dla lepszego włączenia kolei aglomeracyjnej w system komunikacyjny Warszawy?
– Rozszerzyć zakres wspólnego biletu,
– Poprawić rozkłady jazdy i trasy,
– Reaktywacja zawieszonych połączen,
– Wprowadzenie szynobusów do eksploatacji.