Magdalena Popławska
Kandyduję do Rady m.st. Warszawy z okręgu nr 9 (Ochota – Włochy);
lista nr 2 (Liga Polskich Rodzin);
numer na liście: 3.
Dotychczasowy dorobek
1. Prosimy krótko opisać swój dotychczasowy dorobek – działania w dziedzinie rozwoju warszawskiego transportu rowerowego i publicznego:
– Uczestniczę w konsultacjach i konferencjach na temat komunikacji np. 10-2006 w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego konsultacje Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko złożyłam ekologiczne uwagi i zapytania.
– Składam ekologiczne wnioski do: mpzp Wa-wy i okolic, Strategii Rozwoju Wa-wy, Studium kierunków i uwarunkowań zagospodarowania przestrzennego Wa-wy. Wnoszę o rozwój komunikacji publicznej, więcej tras tramwajowych, przystanki w dogodnych miejscach, wspólny bilet na tramwaje, autobusy, WKD, PKP w Wa-wie i okolicach.
– Na komisji planowania przestrzennego Ochoty walczyłam o to by ZTM nie likwidował linii autobusowych i tramwajowych i by powstał przystanek tramwajowy „Hale Banacha”. Apelowałam, by uzupełniać sieć dróg rowerowych i konsultować ich przebieg z organizacjami rowerowymi.
Program – komunikacja rowerowa
–
Program – komunikacja publiczna
5. Jakie inwestycje w komunikacje publiczną są najpilniejsze, najbardziej potrzebne, najbardziej efektywne? Prosimy wymienić parę inwestycji, które powinny być potraktowane priorytetowo, wraz z oszacowaniem ich kosztów:
Nowe linie metra, tramwajowe. Włączenie do warszawskiej karty miejskiej WKD i PKP i skoordynowanie częstotliwości ich przejazdów. Wygodniejsze przystanki, dostępne dla niepełnosprawnych, taki też tabor. Wprowadzić system sterowania ruchem dający pierwszeństwo komunikacji publicznej.
6. Jak można uprzywilejować komunikację publiczną w ruchu drogowym? Prosimy podać parę przykładowych rozwiązań i lokalizacji, o które będą Państwo walczyć:
Sygnalizacja świetlna dająca pierwszeństwo komunikacji publicznej, pasy ruchu dla autobusów. Zamknięcie niektórych stref dla aut prywatnych np. ul. Dewajtis w Lesie Bielańskim, Krakowskie Przedmieście.
7. Co Państwo, jako radni miasta/dzielnicy, mogą zrobić dla lepszego włączenia kolei aglomeracyjnej w system komunikacyjny Warszawy?
Wspólny bilet na tramwaje, autobusy, WKD, PKP, SKM jako jedna karta miejska. Dobry rozkład jazdy.