Marta Wiwigacz
Kandyduję do Rady Dzielnicy Śródmieście z okręgu nr 2;
lista nr 6 (Lewica i Demokraci);
numer na liście: 8.
Dotychczasowy dorobek
1. Prosimy krótko opisać swój dotychczasowy dorobek – działania w dziedzinie rozwoju warszawskiego transportu rowerowego i publicznego:
Startuję na radną, bo nie widzę innej możliwości, żeby coś zrobić.
Program – komunikacja rowerowa
2. Jaka kwota z budżetu Warszawy i/lub dzielnicy powinna być rocznie przeznaczana na budowę i modernizację dróg dla rowerów? Co za te pieniądze można zrobić?
W warszawie dużym problemem jest brak ścieżek rowerowych, jest ich zdecydowanie za mało i priorytetem byłaby ich rozbudowa. Nie wiem dokładnie, jaka kwota z budżetu składałaby się na to, ale myślę że warto pomyśleć nad dofinansowaniem tego celu z UE, co odciążyło by znacznie gminny budżet.
3. Gdzie w pierwszej kolejności powinny powstawać drogi dla rowerów? Prosimy podać parę przykładowych lokalizacji, o które będą Państwo walczyć:
Jeżdżąc często na rowerze brakowało mi odpowiedniego dojazdu z centrum do wilanowa. Myślę, że gmina centrum jest najbardziej zacofana pod tym względem, a tutaj właśnie powinno powstać najwięcej ścieżek rowerowych.
4. Co trzeba zmienić na warszawskich ścieżkach rowerowych, by były one wygodniejsze, bezpieczniejsze i lepiej wykorzystywane? Jak, przy obecnych uwarunkowaniach prawnych, można to osiągnąć?
Najpierw trzeba je wybudować… a żeby zrobić to dobrze, należy spytać o to użytkowników, tzn. proponuję zlecić anonimową ankiete, aby dowiedzieć się czego potrzeba użytkownikom, moim zdaniem za często pomija ich się przy podejmowaniu ważnych decyzji. Potem trzeba zapytać prawnika z urzędu miasta czy takie rozwiązania są możliwe.
Program – komunikacja publiczna
5. Jakie inwestycje w komunikacje publiczną są najpilniejsze, najbardziej potrzebne, najbardziej efektywne? Prosimy wymienić parę inwestycji, które powinny być potraktowane priorytetowo, wraz z oszacowaniem ich kosztów:
Metro, Metro i jeszcze raz metro! Nie wiem, jak się nam udało tak wolno je budować, powinniśmy skorzystać z dotacji unijnych i je rozbudować.
6. Jak można uprzywilejować komunikację publiczną w ruchu drogowym? Prosimy podać parę przykładowych rozwiązań i lokalizacji, o które będą Państwo walczyć:
No cóż, to bardzo trudna sprawa, a w śródmieściu jest zbyt dużo samochodów, tworzą się korki i w godzinach szczytu przejazd komunikacją miejską jest koszmarem, nalepszym rozwiązaniem jest zwiększenie nakładów na metro, utworzenie nowej linii, a także budowa podziemnych parkingów, ponieważ parkujące na poboczach samochody często utrudniają znacznie ruch.
Inne rozwiązania można też zastosować, pytając sie mieszkańców warszawy o ich pomysły.
7. Co Państwo, jako radni miasta/dzielnicy, mogą zrobić dla lepszego włączenia kolei aglomeracyjnej w system komunikacyjny Warszawy?
Trzeba podwyższyć jakość usług, zwiększyć zainteresowanie ludzi koleją poprzez atrakcyjne oferty.