Michał Suliborski
Kandyduję do Rady Dzielnicy Praga Południe z okręgu nr 2 (Grochów Południowy);
lista nr 5 (Platforma Obywatelska);
numer na liście: 13 (ostatni).
Dotychczasowy dorobek
1. Prosimy krótko opisać swój dotychczasowy dorobek – działania w dziedzinie rozwoju warszawskiego transportu rowerowego i publicznego:
Aktywnie działam w Stowarzyszeniu Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM – apolitycznej organizacji walczącej o rozbudowę infrastruktury komunikacyjnej i rozwój systemu transportowego w Warszawie.
Program – komunikacja rowerowa
2. Jaka kwota z budżetu Warszawy i/lub dzielnicy powinna być rocznie przeznaczana na budowę i modernizację dróg dla rowerów? Co za te pieniądze można zrobić?
Każda kwota z budżetu Warszawy lub dzielnicy, jaka zostanie przeznaczona na budowę i modernizację dróg dla rowerów powinna być przemyślana i dobrze rozgospodarowana, w taki sposób, aby stworzyć taką sięc ścieżek rowerowych, która bedzie stanowiła spójną całość. Nieodłącznym elementem wszelkich inwestycji w sieć tras i obwodnic oraz ulice i mosty powinny być ścieżki rowerowe. Niektóre ulice będą przystosowane do wspólnego ruchu pieszych, rowerzystów i pojazdów samochodowych. Obowiązywać tam będzie ograniczenie prędkości pojazdów silnikowych do 30 km/h. Większość inwestycji będą jednak stanowiły samodzielne drogi rowerowe.
Dla sprawnego ruchu rowerowego konieczne jest stworzenie możliwości przewozu i bezpiecznego pozostawienia roweru. Parkingi dla rowerów będą zlokalizowane obok węzłów przesiadkowych, stacji, przystanków oraz ważnych obiektów (kulturalnych, sportowych). Konieczna będzie także współpraca władz Warszawy z samorządami gmin podwarszawskich oraz Mazowieckim Zakładem Przewozów Regionalnych dla określenia zasad przewozu roweru oraz tworzenia parkingów dla rowerów w pobliżu stacji i przystanków kolejowych, położonych na liniach dojazdowych do Warszawy.
3. Gdzie w pierwszej kolejności powinny powstawać drogi dla rowerów? Prosimy podać parę przykładowych lokalizacji, o które będą Państwo walczyć:
W pierwszej kolejności należałoby się zastanowić jak połączyć już istniejące szlaki rowerowe i zastanowić się gdzie mozna by budować kolejne.
4. Co trzeba zmienić na warszawskich ścieżkach rowerowych, by były one wygodniejsze, bezpieczniejsze i lepiej wykorzystywane? Jak, przy obecnych uwarunkowaniach prawnych, można to osiągnąć?
W tym punkcie w pełni popieram mojego kolege Michała Wysockiego [zobacz >>>].
Program – komunikacja publiczna
5. Jakie inwestycje w komunikacje publiczną są najpilniejsze, najbardziej potrzebne, najbardziej efektywne? Prosimy wymienić parę inwestycji, które powinny być potraktowane priorytetowo, wraz z oszacowaniem ich kosztów:
Dokończenie budowy I linii metra i rozpoczęcie II linii, modernizacja i wymiana zużytych trakcji linii tramwajowych, zakup nowych autobusów i tramwajów
6. Jak można uprzywilejować komunikację publiczną w ruchu drogowym? Prosimy podać parę przykładowych rozwiązań i lokalizacji, o które będą Państwo walczyć:
Przebudowa ulicy Ostrobramskiej obejmująca m.in. poszerzenie ulicy o dodatkowe, wydzielone pasy dla komunikacji miejskiej.
7. Co Państwo, jako radni miasta/dzielnicy, mogą zrobić dla lepszego włączenia kolei aglomeracyjnej w system komunikacyjny Warszawy?
Wykorzystanie już istniejących, zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów, zachowanie współnego biletu komunikacji miejskiej i PKP dłużej niż 1 kadencję.