Michał Wysocki
Kandyduję do Rady M. St. Warszawy z okręgu nr 5 (Bielany – Żoliborz);
lista nr 5 (Platforma Obywatelska);
numer na liście: 5.
Dotychczasowy dorobek
1. Prosimy krótko opisać swój dotychczasowy dorobek – działania w dziedzinie rozwoju warszawskiego transportu rowerowego i publicznego:
27 maja 2006 r. brałem udział w masie krytycznej, co prawda nie na całej długości trasy ale było to miłe przeżycie. Jeżdżę z całą rodziną na rowerach.
2. Jaka kwota z budżetu Warszawy i/lub dzielnicy powinna być rocznie przeznaczana na budowę i modernizację dróg dla rowerów? Co za te pieniądze można zrobić?
Generalnie każda kwota byłaby zbyt mała. Jestem zwolennikiem wykorzystywania funduszy unijnych. Skuteczna absorpcja środków unijnych może umożliwić i powinna budowę i dokończenie ścieżek rowerowych prowadzących donikąd. Modernizacja na pewno, ale i budowanie nowych. Berlin jest miastem które ma kilkukrotnie więcej dróg rowerowych niż Warszawa i Praga razem wzięte. Jestem zwolennikiem łączenia ścieżek rowerowych z systemem dróg. Na zachodzie podróż rowerem można odbywać bez narażenia się na potrącenie bądź śmierć. Co do kwot to prolongując sumę łatwo narazić się na śmieszność. To leży w gestii ludzi którzy będą zdolni wziąć odpowiedzialność za powierzone zaufanie i popychać do przodu takie pomysły i koncepcje które udrożnią i zmodernizują ruch rowerowy w mieście w czasie krótszym niż 4-letnia kadencja.
3. Gdzie w pierwszej kolejności powinny powstawać drogi dla rowerów? Prosimy podać parę przykładowych lokalizacji, o które będą Państwo walczyć:
W pierwszej kolejności przydałoby się dokończyć istniejące szlaki rowerowe i połączyć lewobrzeżną stronę z prawobrzeżną stroną miasta. Żeby nie zanudzać jestem za tym żeby powiększać trasy i nie układać ich z kostki bauma bo wiadomo co robi się z niej po obfitych opadach deszczu czy ekspolatacji przez wszystkich.
4. Co trzeba zmienić na warszawskich ścieżkach rowerowych, by były one wygodniejsze, bezpieczniejsze i lepiej wykorzystywane? Jak, przy obecnych uwarunkowaniach prawnych, można to osiągnąć?
Warszawskie ścieżki rowerowe wymagają częstej konserwacji, powinny być uprzątane tak samo jak niektóre chodniki. Po pierwsze przejścia przez jezdnię powinny być lepiej oznakowane. Sankcją za nieustąpienie rowerzyście pierwszeństwa przejazdu powinien być mandat za wykroczenie. Niektóre ścieżki rowerowe wymagają wyprostowania, zdarzają się takie które mają gwałtowne łuki czy totalnie nielogiczną konstrukcję do przemieszczania się z dziećmi bądź szybko. Pas szybszego ruchu na ścieżkach najczęściej uczęszczanych tak np. pas nadwiślański. Oświetlenie ścieżek rowerowych w nocy nie powinno odbiegać od oświetlenia ulicy. Patrole straży miejskiej lub policji powinny częściej monitorować ruch na ścieżkach rowerowych.
Program – komunikacja publiczna
5. Jakie inwestycje w komunikacje publiczną są najpilniejsze, najbardziej potrzebne, najbardziej efektywne? Prosimy wymienić parę inwestycji, które powinny być potraktowane priorytetowo, wraz z oszacowaniem ich kosztów:
Metro-dokończenie budowy pierwszej linii. Rozsądne rozplanowanie drugiej nitki metra. Nowoczesny tabor komunikacyjny, konkurencyjny. Więcej miejsc do parkowania rowerów, całodobowe wiaty z ochroną pod rowery – zwłaszcza w sezonie letnim i wiosennym. Modernizacja i wymiana zużytych trakcji tramwajowych. Itd. etc.
6. Jak można uprzywilejować komunikację publiczną w ruchu drogowym? Prosimy podać parę przykładowych rozwiązań i lokalizacji, o które będą Państwo walczyć:
7. Co Państwo, jako radni miasta/dzielnicy, mogą zrobić dla lepszego włączenia kolei aglomeracyjnej w system komunikacyjny Warszawy?