Michał Zyga
Kandyduję do Rady Dzielnicy Rembertów z okręgu nr 1;
lista nr 31 (Stowarzyszenie „Lepszy Rembertów”);
numer na liście: 1
Dotychczasowy dorobek
1. Prosimy krótko opisać swój dotychczasowy dorobek – działania w dziedzinie rozwoju warszawskiego transportu rowerowego i publicznego:
– Udział w opracowaniu koncepcji tras rowerowych na terenie Gminy Warszawa-Rembertów i wytyczeniu turystycznego szlaku rowerowego Bitwy Warszawskiej z Warszawy do Radzymina w 1999 r.
– Udział w Społecznym Zespole ds. Kominikacji Rzowerowej przy OKiDS i ZDM w 2000 r.
– Udział w Zespole ds. usprawnienia komunikacji miejskiej w Rembertowie w 2005 r.
– Współpraca z ZTM przy zmianach tras linii autobusowych i ustalaniu rozkładów jazdy
Program – komunikacja rowerowa
2. Jaka kwota z budżetu Warszawy i/lub dzielnicy powinna być rocznie przeznaczana na budowę i modernizację dróg dla rowerów? Co za te pieniądze można zrobić?
Drogi rowerowe Powinny być budowane w ramach remontów ulic, a wybrane fragmenty zlecane osobno. Dla Rembertowa szacuje potrzeby w zakresie samodzielnych inwestycji w drogi rowerowe na ok. 200 tys. zł, to jest na 1 km drogi rowerowej rocznie.
3. Gdzie w pierwszej kolejności powinny powstawać drogi dla rowerów? Prosimy podać parę przykładowych lokalizacji, o które będą Państwo walczyć:
Wydzielone drogi dla rowerów są potrzebne w pierwszej kolejności wzdłuż głównych ulic, które są zarządzane przez ZDM:
1. W ul. Marsa między Płowiecką a Żołnierską i dalej w stronę PKP Rembertów, w miarę możliwości technicznych (fragmenty są za wąskie aby zmieścić przepisową drogę rowerową).
2. Na przedłużeniu ul. Strażackiej do Zabranieckiej.
Poza powyższymi należy zagospodarować ciąg rowerowy od PKP Rembertów do ul. Makowskiej na Gocławiu przebiegający przez rezerwat Kawęczyn, przecinający ul. Żołnierską, Chełmżyńską i tory kolejowe do Otwocka ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań kolizji z ww. drogami.
4. Co trzeba zmienić na warszawskich ścieżkach rowerowych, by były one wygodniejsze, bezpieczniejsze i lepiej wykorzystywane? Jak, przy obecnych uwarunkowaniach prawnych, można to osiągnąć?
Poprawki przy skrzyżowaniach, doprowadzenie do węzłów drogowych, zachowanie odpowiedniej skrajni umożliwiającej korzystanie z pełnej szerokości ścieżki, uspokajanie ruchu.
Program – komunikacja publiczna
5. Jakie inwestycje w komunikacje publiczną są najpilniejsze, najbardziej potrzebne, najbardziej efektywne? Prosimy wymienić parę inwestycji, które powinny być potraktowane priorytetowo, wraz z oszacowaniem ich kosztów:
– Uruchomienie nowych połączeń na istniejących liniach kolejowych, np. z Rembertowa do Dw. Gdańskiego.
– Rozbudowa linii tramwajowych, np. z petli Gocławek do węzła Marsa.
– Uwzględnienie w planach zagospodarowania możliwości przesunięcia stacji tak, aby były dogodnie zlokalizowane względem węzłów komunikacyjnych.
6. Jak można uprzywilejować komunikację publiczną w ruchu drogowym? Prosimy podać parę przykładowych rozwiązań i lokalizacji, o które będą Państwo walczyć:
– Zielone światło wzbudzane przez nadjeżdżający tramwaj, szczególnie w miejscach przechodzenia torowiska z pasa środkowego na jedną stronę jezdni, np. w ul. Grochowskiej.
– Zmiana lokalizacji przystanków autobusowych przy skrzyżowaniu ul. Marsa z ul. Ilskiego.
7. Co Państwo, jako radni miasta/dzielnicy, mogą zrobić dla lepszego włączenia kolei aglomeracyjnej w system komunikacyjny Warszawy?
– Współdziałać z władzami miasta (Biuro Drogownictwa i Komunikacji, ZTM), spółkami przewozowymi (SKM, KM) i zarządcą infrastruktury (PKP PLK) w przygotowaniu nowych połączeń, przy opracowywaniu nowych rozkładów jazdy, przy rozwiązywaniu utrudnień dla pasażerów.
– Przygotować propozycje zagospodarowania terenów wokół przystanków kolejowych.