Piotr Cykowski
Kandyduję do Rady m. st. Warszawy z okręgu nr 6 (Praga Północ i Białołęka);
lista nr 26 (Zieloni 2004);
numer na liście: 6.
Dotychczasowy dorobek
1. Prosimy krótko opisać swój dotychczasowy dorobek – działania w dziedzinie rozwoju warszawskiego transportu rowerowego i publicznego:
Regularny uczestnik Masy Krytycznej, na codzień jeżdżę na rowerze i staram się popularyzować transport alternatywny.
Program – komunikacja rowerowa
2. Jaka kwota z budżetu Warszawy i/lub dzielnicy powinna być rocznie przeznaczana na budowę i modernizację dróg dla rowerów? Co za te pieniądze można zrobić?
Sądzę, że nie potrzeba dużo większych pieniędzy, ale mądrych rozwiązań – dobrych przykładów z zakorkowanych, a jednak przyjaznych komunikacji rowerowej i publicznej miast.
3. Gdzie w pierwszej kolejności powinny powstawać drogi dla rowerów? Prosimy podać parę przykładowych lokalizacji, o które będą Państwo walczyć:
W Centrum i wzdłuż nowobudowanych / remontowanych dróg.
4. Co trzeba zmienić na warszawskich ścieżkach rowerowych, by były one wygodniejsze, bezpieczniejsze i lepiej wykorzystywane? Jak, przy obecnych uwarunkowaniach prawnych, można to osiągnąć?
Lepsze oznakowanie, zrezygnować z kostki brukowej, wydzielać pasy i arterie w istniejących ciągach komunikacyjnych, szukać atrakcyjnych 'objazdów rowerowych’ np. przez drogi osiedlowe.
Program – komunikacja publiczna
5. Jakie inwestycje w komunikacje publiczną są najpilniejsze, najbardziej potrzebne, najbardziej efektywne? Prosimy wymienić parę inwestycji, które powinny być potraktowane priorytetowo, wraz z oszacowaniem ich kosztów:
Tramwaje.
6. Jak można uprzywilejować komunikację publiczną w ruchu drogowym? Prosimy podać parę przykładowych rozwiązań i lokalizacji, o które będą Państwo walczyć:
Wszystkie mosty – osobne pasy (np. w godzinach szczytu), wspólne pasy dla tramwajów i autobusów.
7. Co Państwo, jako radni miasta/dzielnicy, mogą zrobić dla lepszego włączenia kolei aglomeracyjnej w system komunikacyjny Warszawy?
Wspólny system biletowy, bezpieczeństwo (np. projekty kulturalne w ciągach komunikacji) i integracja systemów.