Zaginiona wyspa, czyli bezpieczeństwo może poczekać
Od redakcji
Otrzymaliśmy kilka skarg i wystąpień w sprawie zagubionej po remoncie trasy W-Z „wysepki”, osłaniającej dawniej przejście dla pieszych przez ul. Nowy Zjazd, pomiędzy zejściem z placu Zamkowego a przystankiem Stare Miasto. Wyjeżdżające z tunelu samochody skręcają tu w prawo ze znaczną prędkością, bez należytej widoczności na przejście. Zgodnie z wyjaśnieniami Tramwajów Warszawskich, wysepka powinna była powrócić do końca września. Nie wróciła.
A swoją drogą, nawet gdyby wróciła terminowo – czy to rozsądne, że w mieście, które bije niechlubne rekordy liczby najechań na pieszych, najpierw przywraca się ruch samochodowy, a dopiero miesiąc później urządzenia zapewniające bezpieczne przejście pieszych?
2009.09.17: Pieszy do ZDM
Do: Zarząd Dróg Miejskich Warszawa.
Do wiadomości: Stowarzyszenie Zielone Mazowsze.
Szanowni Państwo,
Zwracam się z prośbą o przywrócenie istniejącej przed remontem „pół-wysepki” przy przejściu przez ul. Nowy Zjazd, w miejscu zjazdu z trasy W-Z. (u zakończenia kamiennych schodków prowadzących na Plac Bernardyński).
Fizycznie wyniesiony element znacznie skuteczniej gwarantuje wzrost bezpieczeństwa pieszych, niż istniejące obecnie oznakowanie poziome. Istnienie fizycznego zwężenia zmusza kierowców do zachowania większej ostrożności, a obszar na którym istnieje ryzyko kolizji z pieszym jest mniejszy o szerokość wysepki.
Występujące w tym miejscu ograniczenie widoczności kierowca – pieszy będzie w pewnym stopniu rekompensowane przez wysunięcie miejsca, do którego pieszy bezpiecznie może dojść zanim wkroczy na obszar kolizyjny.
z poważaniem,
Paweł Duńczewski
2009.09.18: ZDM przekazuje do TW
W załączeniu przesyłamy e-mail Pana Duńczewskiego w sprawie przywrócenia wysepki przy przejściu dla pieszych ul. Nowy Zjazd w celu odpowiedzi zainteresowanemu zgodnie z kompetencjami.
Sekretariat ZDM.
2009.09.18: Pieszy upewnia się czy został właściwie zrozumiany
Do: Zarząd Dróg Miejskich Warszawa.
Do wiadomości: Tramwaje Warszawskie, Stowarzyszenie Zielone Mazowsze.
Uprzejmie dziękuję za sprawne przekazanie korespondencji. Mam nadzieję, że nie tylko w celu odpowiedzi zainteresowanemu
ale również w celu zrealizowania wniosku.
Aby upewnić się, że zostałem właściwie zrozumiany, pozwoliłem sobie nakreślić szybko odręczny schemat obrazujący, w którym miejscu powinna być przywrócona pół-wysepka. Ten schemat naturalnie ma wartość jedynie poglądową.
Trochę dziwi mnie skierowanie sprawy do Tramwajów Warszawskich, ponieważ instalacja przy ul. Nowy Zjazd nie ma bezpośredniego kontaktu z przystankiem.
Po tym wyjaśnieniu proszę o zajęcie się sprawą instytucję ku temu właściwą, i poinformowanie o tym mnie oraz wszystkich odbiorców niniejszej korespondencji.
z poważaniem,
Paweł Duńczewski
Inni też piszą i rysują poglądowo
[…] proszę o niezwłoczne przywrócenie wyniesienia znaku P-21, względnie wykonanie wysepki przy przejściu pomiędzy schodami przy kościele św. Anny oraz przystankiem pod Zamkiem Królewskim na Trasie W-Z.
– Tomasz Roliński
2009.09.28: TW wyjaśniają
Szanowny Panie,
Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. przeprowadzały remont i przebudowę torowiska tramwajowego na trasie W-Z. W związku ze zmianą organizacji ruchu na czas budowy wysepka o której Pan pisze musiała zostać zlikwidowana. Po przywróceniu stałej organizacji ruchu, firma wdrażająca stałą organizację ruchu namalowała ją tylko, ale zgadzamy się z Panem, że powinno zostać odtworzone „wyniesienie”. Wg informacji uzyskanej od naszego Wykonawcy zostanie to wykonane do 30.09.2009 r.
pozdrawiam
Anna Krasko
Kierownik Działu Inwestycji i Remontów
Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.
2009.09.30: …a wyniesienia wciąż brak
Podczas wizji lokalnej przeprowadzonej 30 września o godz. 17:48 wyniesienia nie stwierdzono. Stwierdzono za to samochody notorycznie ścinające obszar wyłączony z ruchu.