Wyspa odnaleziona
Od redakcji
Z przyjemnością informujemy, że historia tajemniczego zaginięcia wysepki osłaniającej przejście dla pieszych za wylotem z tunelu trasy W-Z [zobacz >>>], po licznych i zgoła nieoczekiwanych zwrotach akcji doczekała się szczęśliwego zakończenia. Oto część druga i – miejmy nadzieję – ostatnia.
2009.09.30: Wykonawca wyjaśnia
Witam,
dotyczy: wysepki nakładkowej na Nowym Zjeździe – za wylotem z tunelu trasy WZ.
Przepraszam za wprowadzenie w błąd zarówno pana jak i Inwestora p. Annę
Krasko w sprawie montażu wysepki na Nowym Zjeździe – za wylotem trasy WZ.
Wg naszych zapewnień i deklaracji mieliśmy zamontować przedmiotową wysepkę
na wyłączonym z ruchu pasie jezdni do dnia 30.09.2009r.
Niestety okazało się, że w nowym projekcie Docelowej Organizacji Ruchu
wprowadzonym w dniu 30.08.2009r wysepka ta nie istnieje, jest tylko
wyniesiona w terenie za pomocą poziomego oznakowania (namalowana).
Mając powyższe na uwadze informuję, że nie możemy wykonać elementów
organizacji ruchu względem zatwierdzonego przez Inżyniera Ruchu projektu
bez jego akceptacji.
Dlatego też niestety musimy się wycofać z danej deklaracji za co też
przepraszamy.
z poważaniem
Marcin Wiśniewski
Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych grupa ZUE S.A.
2009.10.01: Pieszy do Tramwajów
Szanowni Państwo,
Jestem zasmucony takim obrotem spraw. Cieszę się jednak, że Tramwaje
Warszawskie zgadzają się z moim spojrzeniem na temat:
W związku ze zmianą organizacji ruchu na czas budowy wysepka o
której Pan pisze musiała zostać zlikwidowana. Po przywróceniu stałej
organizacji ruchu, firma wdrażająca stałą organizację ruchu namalowała
ją tylko, ale zgadzamy się z Panem, że powinno zostać odtworzone
„wyniesienie”.
Projekt to projekt, jasna sprawa, rozumiem że trzeba zgłosić się do
odpowiednich władz o zgodę na montaż wyniesionej wysepki. Czy mogę
prosić Tramwaje Warszawskie o pomoc w tej sprawie i poprowadzenie jej
dalej? To przy inwestycji TW dotychczasowe rozwiązanie zostało
pominięte i w rezultacie obniżono dotychczasowe bezpieczeństwo
pieszych (w tym pasażerów ZTM i TW). W moim rozumieniu to zaniedbanie
powinno zostać rychło naprawione.
z poważaniem,
Paweł Duńczewski
2009.10.14: ZDM pyta i nie błądzi
ZDM/ZTOR/5512/5531/09
Do: Urząd m.st. Warszawy, Inżynier Ruchu.
Zarząd Dróg Miejskich zwraca się z pytaniem: czy może zostać przywrócona organizacja ruchu w rejonie skrzyżowania ulic: Al. Solidarności – Nowy Zjazd (projekt nr IR/IO/1001/08 z dnia 09.09.2008 r.) Projekt ten przewidywał wyznaczenie azylu z elementów prefabrykowanych na istniejącej wyspie P-21. Powyższe rozwiązanie miało na celu zabezpieczenie pieszych korzystających z przejścia dla pieszych przez ul. Nowy Zjazd. Organizacja ruchu wprowadzona ww. projektem i funkcjonująca do czasu wprowadzonych obecnie zmian w organizacji ruchu na trasie WZ nie została uwzględniona w projekcie Nr IR/IO/1190/09 z dnia 28.08.2009 r.
Do wiadomości:
1. Pan Tomasz Roliński
2. Stowarzyszenie Zielone Mazowsze
3. Tramwaje Warszawskie Sp. z o. o.
2009.11.02: Happy end
[…] Dziś na własne oczy przekonałem się, że wysepka została przywrócona. Bardzo dziękuję za szybkie i skuteczne załatwienie sprawy. W załączeniu zdjęcia.
Widok z góry. Na powierzchni wyłączonej z ruchu widoczny czarny ślad wyjeżdżony przez kierowców skracających sobie drogę w ciągu dwóch miesięcy opóźnienia.
…i z perspektywy użytkownika przejścia dla pieszych.