Mapa zaległych ścieżek rowerowych
Do „zaległych” ścieżek rowerowych zaliczyliśmy drogi dla rowerów, które wg różnych oficjalnych dokumentów powinny już dawno istnieć i służyć cyklistom. A dokładniej:
– ścieżki, które zgodnie z Uchwałą Zarządu Miasta Nr 188/C/96 powinny były powstać podczas budowy i modernizacji ulic;
– Studencki System Dróg dla Rowerów (zatwierdzony do realizacji 25 kwietnia 1997 Uchwałą Zarządu Miasta Nr
127/CXLIV/97, intensywne prace nad jego wdrażaniem
trwają już cztery lata);
– ścieżki nad ostatnio oddanymi do użytku stacjami metra,
– odcinki szerokich asfaltowych chodników, które mogły być łatwo zaadaptowane przy jednej z ww. okazji (np. przy Marywilskiej czy Marynarskiej),
– ścieżki, które wg harmonogramu zatwierdzonego
Uchwałą Rady Gminy Bielany nr 488/XIII/97 powinny były powstać do roku 2000.
Mapa zaległych ścieżek, stan na czerwiec 2001.
Ze ścieżek, które nie powstały, choć powstać powinny, szczególną uwagę chcielibyśmy zwrócić na następujące ciągi:
– Odrowąża – Starzyńskiego – Słomińskiego – Jana Pawła II: to mógł być dobry dojazd z Bródna i Targówka do centrum, po wyremontowaniu wiaduktu nad torami skorzystałby również Żoliborz;
– Radiowa – Dywizjonu 303 – Obozowa: dla mieszkańców Bemowa praktycznie jedyny sensowny dojazd do centrum, dla mieszkańców centrum najkrótszy dojazd do Lasu Bemowskiego i Kampinoskiego Parku Narodowego;
– Trasa AK – Włościańska: ten ciąg mógł połączyć istniejące ścieżki rowerowe Woli, Bemowa, Bielan i Żoliborza;
– Al. Niepodleglosci: po połączeniu z istniejacymi ścieżkami w Al. Wilanowskiej, Dol. Służewieckiej i Modzelewskiego – po prostu rewelacyjny dojazd do centrum z Ursynowa i Służewa;
– Tamka i/lub Zajęcza: dojazd do mostu Świętokrzyskiego, obecnie niemal doskonale odciętego od świata;
– Waryńskiego – Marszałkowska – Andersa: przechodzące przez ścisłe centrum połączenie Pola Mokotowskiego z rejonem Dworca Gdańskiego.