Motoraki jadą w Polskę
Przewoźnik SKPL Cargo zainaugurował eksploatację taboru sprowadzonego w styczniu 2017 r. z Czech – pierwszy z czterech wagonów motorowych serii 810 po uzyskaniu barw polskiej spółki od 18 marca do 30 kwietnia 2017 r. woził pasażerów na trasie Pleszew Miasto – Pleszew, łączącej centrum miasta z położoną poza jego granicami stacją na linii Poznań – Ostrów Wielkopolski. Liczącą 3,5 km linią pleszewską standardowo kursują wąskotorowe wagony motorowe MBxd2, ale dzięki torowi trzyszynowemu (splot rozstawów 750 mm i 1435 mm), możliwe było skierowanie na nią normalnotorowego wagonu typu 810, nazywanego „motorakiem”.
Już w barwach polskiego przewoźnika SKPL Cargo. Czeski wagon motorowy typu 810 na stacji Pleszew Miasto.
Wkrótce sprowadzone z Czech wagony trafią na linie w innych częściach kraju: – Obecnie przygotowujemy się do obsługi połączeń wakacyjnych Bytów – Lipusz i Węgorzewo – Kętrzyn
– informuje Albert Mikołajczyk z SKPL Cargo. I dodaje, że prowadzone są rozmowy w sprawie wykorzystania wagonów typu 810 do reaktywacji połączeń pasażerskich na liniach Tarnów – Dąbrowa Tarnowska, Jelenia Góra – Lwówek Śląski i Aleksandrów Kujawski – Ciechocinek. – Rozważamy też możliwość realizacji innych tego typu połączeń. Wszystko jednak zależy od zainteresowania lokalnych samorządów i ewentualnego budżetu przewidzianego na finansowanie takiego przedsięwzięcia
– mówi Mikołajczyk.
Tekst pochodzi z dwumiesięcznika Z Biegiem Szyn
(nr 3/89, maj-czerwiec 2017):
www.zbs.net.pl