Konsultacje społeczne Programu budowy dróg rowerowych dla Olsztyna
Konsultacje społeczne koncepcji sieci tras rowerowych w Olsztynie odbyły się w okresie 15.09.2009 – 2.10.2009. Konsultacjami objęte zostały dwa opracowania:
1. Program budowy układu dróg rowerowych na terenie miasta Olsztyna – na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Olsztynie
2. Opracowanie koncepcji budowy rekreacyjnych ścieżek rowerowych na terenie m. Olsztyna – na zlecenie Miasta Olsztyna (Wydział Środowiska i Zieleni).
Na konsultacje społeczne złożyły się następujące elementy:
1. Specjalna witryna internetowa pod adresem
www.olsztyn.zm.org.pl
2. Zamieszczenie w witrynie podstawowych materiałów, w tym projektu koncepcji w skali 1:15 000, opisu koncepcji, przykładowych rozwiązań, analizy bezpieczeństwa, koncepcji parkowania, badań potoków ruchu,
3. Spotkanie konsultacyjne, które odbyło się w dniu 24.09.2009 o godz. 16.00 w Sali Rady Miasta w Ratuszu.
4. Przyjmowanie uwag do koncepcji:
– w trakcie spotkania,
– za pomocą ankiety rozdawanej na spotkaniu,
– listownie i mailowo, w tym za pomocą ankiety w w/w witrynie.
Raport z konsultacji społecznych
Raport przedstawia przebieg spotkania konsultacyjnego, zgłoszone uwagi i postulaty, wyniki ankiety oraz rekomendowane warianty poszczególnych rozwiązań:
PDF, 406 kB
Zdjęcia ze spotkania konsultacyjnego
Prezentacja koncepcji.
Krzysztof Rytel, kierownik zespołu projektowego.
Dyskusje nad mapą…
…i nie tylko.
Materiały archiwalne
Koncepcja w wersji wyłożonej do konsultacji społecznych
Rysunek koncepcji w skali 1:15 000:
PDF, 3133 kB
Rozwiązania wariantowe – trasy komunikacyjne
I. Piłsudskiego vs 22 Stycznia
Rozwiązania wariantowe dla ciągu ul. Piłsudskiego – 11 Listopada / Reja – 22 Stycznia:
Rysunek –
PDF, 5652 kB
– Grupa 1 – przez ul. Piłsudskiego
— wariant 1a – ul. 11 Listopada kosztem prawego pasa ruchu dla samochodów
— wariant 1b – al. Wyzwolenia i ul. Curie – Skłodowskiej (umożliwienie rowerzystom jazdy „pod prąd”)
– Grupa 2 – przez ul. 22 Stycznia
— wariant 2a – przestrzeń dla drogi rowerowej w ul. 22 Stycznia pozyskana dzięki murowi oporowemu na skarpie bez ingerencji w jezdnię (wyższy koszt).
— wariant 2b – przestrzeń dla rowerów w ul. 22 Stycznia pozyskana poprzez likwidację pasów do skrętu w lewo (do CH Alfa) dla samochodów jadących od strony ul Pieniężnego (5 razy mniejszy ruch niż w drugą stronę) i wyznaczenie wydzielonego z jezdni dwukierunkowego pasa dla rowerów.
— wariant 2c – przestrzeń dla rowerów w ul. 22 Stycznia pozyskana poprzez powrót do jednokierunkowości ul. 22 Stycznia (w stronę ul. E. Plater jeździ 5 razy mniej samochodów niż w stronę ul. Pieniężnego) i wyznaczenie wydzielonego z jezdni dwukierunkowego pasa dla rowerów.
II. Skrzyżowanie Trasy Kołodrom i Wańkowicza
Rysunek –
PDF, 3112 kB
Dla skrzyżowania trasy Kołodrom z ul. Wańkowicza:
– Wariant 1 – z adaptowaniem przejścia podziemnego i przerobieniem schodów na pochylnie (wysoki koszt),
– Wariant 2 – przejazd w poziomie ulicy.
III. Krasickiego
Dla trasy rowerowej po północnej stronie ul. Krasickiego:
Rysunek –
PDF, 3112 kB
– Wariant 1 – po zboczu,
– Wariant 2 – przy jezdni.
Rozwiązania wariantowe – trasy rekreacyjne
A. Trasa obwodowa od Trackiej do Wiosennej
Dla przeprowadzenia trasy obwodowej w rejonie Karolina:
– Wariant 1 – od skrzyżowania ul. Trackiej z ul. Zientary Malewskiej drogą asfaltową kierunku Karolina dalej w kierunku Wiosennej i dalej Wiosenną w rejon sanatorium (na całej długości asfalt).
– Wariant 2 – od skrzyżowania ul. Trackiej z ul. Zientary Malewskiej wzdłuż ul. Zientary Malewskiej i dalej drogą leśną do Wiosennej w rejonie sanatorium.
B. Ul. Diernowa
Dla przeprowadzenia trasy wylotowej w kierunku wylotu D5 (ul. Diernowa):
– Wariant 1 – od sanatorium od razu ul. Diernowa,
– Wariant 2 – od sanatorium ul. Jagiellońską, Wrzosową i Diernowa.
C. Łącznik Hozjusza – Leśna
Dla przeprowadzenia trasy łącznikowej pomiędzy ul. Leśną i ul. Hozjusza:
– Wariant 1 – istniejącą ul. Lawendową (z uspokojeniem ruchu i drogą rowerową przedłużającą do ul. Leśnej),
– Wariant 2 – drogą rowerową w osobnej trasie – wzdłuż linii wysokiego napięcia.